CASTROS ASTURES: EL CASTRU DE BORRENES.

Tratase d’un castru Ástur del s. I a.C., que s’atopa na población de Borrenes, contorna’l Bierzo, Llión.

1

Los Castros son poblaos fortificaos protexíos de normal por fosos o muralles. Tán allugaos en zones con agua y terrenes fértiles. Les sos cais nun formen ángulos rectos y les sos construcciones suelen ser de planta circular.

normal_cb_04
El castru de Borrenes (sieglu I a.C.) ye un castru ástur, construyíu poco primero de la llegada de los conquistadores romanos, a quien s’atribúi la desapaición del mesmu. La so muralla ye de gran importancia.

normal_cb_03

“Dientru les unidaes territoriales independientes que foron los castros, los recintos fortificaos de so han d’interpretase a lo cabero de too como l’espresión física de la cohesión social de les comunidaes qu’habitáronlos. El Castu o La Corona del Cercu de Borrenes ye un bon exemplu d’esto. Como nel restu de los asentamientos d’esti tipu del ámbitu de la Cultura Castreña’n territoriu ástur o na zona galaica, a la elleición del allugamientu del pobláu siguiría casi darréu’l so delimitación por aciu unes estructures defensives” (Sánchez-Palencia, 1996, p.39).

normal_cb_02

La muriade Borrenes tenía 4 m d’anchor y más de 2 m d’altor, construyida cola piedra llograda de l’escavación del foso. Escoyíense los fragmentos más regulares y llevantábense dos panales paralelos y el so interior rellenábense col cascayu más irregular.

Yacimiento-Borrenes-Castro_de_Borrenes

La muria arrodia tol castru, empero namái vemos fosu nel llau occidental. Namái dos construcciones nel so interior: “dos edificios cuadrangulares esentos, con zócalu de piedra trabada con magre acoloratáu y que’l so alzáu sería de tapial” (Sánchez-Palencia, 1996, p.39). Per ellu, el Castru de Borrenes tenía de tar aperiándose para la so ocupación cuandu sufrió l’ocupación romana.

Fontes consultáes:

Fundación las Médulas de Castilla y León.

Turismo León.

Semeyes:

1ª.- Castru de Borrenes. Autor/fonte: Terra Arqueos, Arqueología y Restauración del Patrimonio.

2ª, 3ª y 4ª- Muralla esterior del castru deBorrenes. Fonte: Fundación las Médulas.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s