MITOLOXÍA ASTUR: EL VENTOLÍN.

El ventolín ye un personaxe mitolóxicu asturianu que dalgunos estudiosos pensaren que nun yera seguro qu’hubiera datos etnográficos que lu xustificaren. La pallabra asturiana ventolín refierse al “remolín” y asina se representa, como un remolín, nes imáxenes qu’angüaño se faen pa illustrar pláticamente la so figura.

692979_K14MGONSNYDCHMBZ6ENE3UU5TRZ5RH_el-ventolin-cielo_H140745_L

Suel rellacionase al ventolín cola rosada y tamién col momentu máxicu de la nueche de San Xuan. Asóciase amás el ventolín colos supuestos espíritus de les persones, siendo capaces de treslladar los suspiros de los amantes nel so continuu movese pelos aires. Dizse tamién que los ventolinos ayuden a durmir a los neños nos trabiecos. El ventolín ye guapu, nun suel tener rasgos negativos y siniestros y amuesa la so especial capacidá pal baille na nueche de San Xuan y nel momentu de les primeres lluces de la mañana. Diz un autor que los ventolinos “…vuelan con las alas de gasa como el Céfiro de la mitología pagana y con ellas pasan rozando las olas y levantando con su soplo esas neblinas blancas y transparentes, a través de las cuales suelen verlos los niños, porque sólo a los niños se muestran (Jove y Bravo, 1980:151)…”

5ef2b2ab73d19bcae24cf13a23d8f519

Dellos autores dicen que’l ventolín ye hermanu del nuberu y que’l so mediu de vida ye l’aire nel que flota, anque la so virtú ye, amás de movese nel espaciu, iguar sones de muncha harmonía, que se diz que tienen propiedaes adivinatories, porque la so música melancólica pue ser sintoma del mal que tien dalgún ser queríu. Según dellos autores, el ventolín tresmite tamién mensaxes ente los namoraos.

Fonte:

“La cultura asturiana. Introducción a l’antropoloxía d’Asturies”; Roberto González-Quevedo; CH Editorial, 2010;

Illustraciones:

1ª.- Ventolín. Autor: J. A. Moro.

2ª.- Ventolín. Fonte: google. Autor/a: desconocido.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s