ACTIVIDAES DE LA LLIGA CELTA D’ASTURIES: VISITA GUIADA’L CASTRU PUNTA’L CASTIELLO.

Dientru’l programa d’actividaes de la Lliga Celta d’Asturies, tenemos el gustu de convidamos a esti eventu, la visita guiada por Bertu Peña al castru Punta’l Castiello nel conceyu de Gozón. Toos ya toes sedréis bienllegaos, animaivos que nun tien desperciciu… y yé de baldre!!!!

Apurrímosvos equí unes notes sobre’l castru:

“Ente los cuatro xacimientos castreños que tien el conceyu Gozón: Los Garabatales, El Cuernu, El Cantu la Figal (tamién llamáu el Castru) y la Punta´l Castiello, quiciabes seya ésti postreru´l que más llama l´atención. Ésti ye, igual que los otros mentaos enantes, un castru típicu mariñán, asitiáu n´un cantil allegáu a El Molín del Puirtu, na parroquia de Podes, a unos 40 metros penriba´l ras de la mar, ta formáu por un cogollu central y dellos antecastros. Aínda se ve bien una de les cárcoves o fuexos con 100 metros de llargor y unos 10 metros d´anchor y un parapetu orientáu al suroeste. La so exa mayor SN, tien unos 148 metros, y la exa menor EO unos 45 metros. Pel frente la entrada atópense güelgues d´una construcción redonda d´unos 11 metros de diámetru esfondigayada, formando una poza d´unos 3 metros. L´arqueólogu Jorge Camino camienta que quiciabes seyan los restos d´un turrexón.

Una de les mayores amenaces que tien esti xacimientu ye que ta siendu escomíu pola mar y l´agua del llover tando argayando pela parte oeste. Ye ende onde apaecieron un bon númberu de materiales que dan preba del gran llabor metalúrxicu que se fexo en vida del castru. Tamien s´afayaron  bayura de güesos, una hebilla anular n´omega con cronoloxía nel sieglo I enantes de la nuesa Era, una fíbula de charnela o de tipu Aucissa en bronce col arcu decoráu y d´ellos cácabos de terra sigilata hispánica de dómina romana.”

Extraíu del artículu escritu por Albertu Álvarez Peña nel númberu 13 de la revista Asturies Memoria encesa d´un país, asoleyau en xunetu de 2002.

PUNTA´L CASTIELLU

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s