DÍI DE DIFUNTOS O NUECHI D’ANIMES

Na víespora del 1 de Payares asítiase la Nueche de Tolos Santos: Tres la puesta de Sol, les fronteres que dixebren el mundu de los vivos del de los muertos se difuminan, y vémonos invadíos poles almes de los antepasaos ya polos espíritos infernales de la nueche.

Na vixilia de Tolos Santos celebrase’l Magüestu de Difuntos, que ye la recoyida y rustíu de les castañes nel campu, al pie d’una foguera. Tolos miembros de la familia siéntense alrodiu de la llume y n’acabando, les castañes que sobren tiranles al suelu diciendo: ¡Esto ye pa que xinten los difuntos! .

filandon3

Tres la cena, l.lega la nomada ronda de les ánimes bendites, que consiste en dedica-yos un padrenuesu. Nesti sen, los asturianos de l’ámbitu rural son bien respetuosos coles almes de los antepasaos, y asina, nel aniversariu de la muerte d’una persona, celébrase una fartura nel so honor, nel cual déxase un sitiu vacíu, acutáu pal difuntu.

Na nueche de Difuntos piénsase que les almes salen de l’Otru Mundiu y vuelven por un momentu al mundu de los vivos, a remembrar tiempos pasaos: Asina, siéntanse xuntu al llar (foguera) ya entamen a falar ente ellos. Hai que procurar que la llume’l llar nun sía mui fuerte, pos de lo contrario podría algamalos, y nun se deben dexar puestes les trébedes, pos los difuntos podríen sentase n’elles ya quemase.

Pela nueche tampocu s’hai de barrer, pos con ello espúlsase-yos de la casa, nin tampocopesllar les puertes de sópito, non vaya a ser que manquemos a dalgún espírito que pasara per ellí. Amás, los llabradores dexen a los sos difuntos la so cama por que éstos échense n’ella, ya enllenen tolos calderos y ferreríes d’agua, pa que los muertos puéan beber cuandu pasen al pie de elles.

12116015_893397574114010_6701641752132670981_n

Esta mesma nueche enciéndense pequenes llamparuques, sobre cazueles d’aceite; ya ca una d’elles enciéndese pol ánima d’un difuntu. La primer llamparuca que s’apaga indica que l’alma pola cual encendióse acaba salir del Purgatoriu. Si esti muertu nun precisaba esta lluz por tar yá nel cielu o nel infiernu, la llamparuca ardi pola alma más precisada de les demás.

Polos caleyos tamién analayen los difuntos y muncha xente asitia nes cruces de caminos calabaces güeques con una cara tayá, que representen l’alma d’un muertu. Ye peligrosu salir pela nueche nesta fecha, pos perdayures puede atopase ún cola Güestia, como-yos asocedió a un pescadores de Cuideiru, que vieron dende’l mar a esta fantasmagórica procesión caminar al pie de la mariña.

11058495_893396850780749_6160778783027603473_n12096232_893396787447422_6473394016141424282_n

Na mañana silguiente, les families van al campusantu a visitar a los sos parientes difuntos, a los cualos ufierten una caña de texu, que los va sirvir pa tornar a l’Otru Mundiu. Amás, en munches partes d’Asturies el llabradores nun van trabayar la tierra esti día, por respetu y reverencia a los difuntos.

Semeyes ya illustraciones:

1ª.- Pintura titulada “Filandón del Monesteriu d’Hermo”, fecha por Luís alvarez Catalá’n 1872.

2ª.- Exemplu de xinta pa los espíritos.

3ª y 4ª.- Exemplos de nabos afuraos.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s