TRIBUS ASTURES: LOS BRIGAECINOS.

El territoriu Ástur taba formáu por una serie de tribus. Los Brigaecinos yeren una parcialidá de los ástures augustanos o cismontanos, que la so capital yera Brigecio, Brigaecia o Brigaecium, la so ciudá más importante, qu’apaez mentada mientres el bellum asturicum.(Güei Fuentes del Ropel, cerca de Benavente o Villabrázaro).

Ocupaben la parte más meridional del territoriu Ástur, topándose al oeste del ríu Esla (llamáu Astura), ya’l norte del ríu Dueru.

Conventus_Asturum

Vivíen protexíos polos frondosos montes ya viesques, vivíen en castros, que yeren recintos de cabanes defendíes per una muria. Yeren grupos autosuficientes que nun dependíen de les relaciones con otros castros.

Ente los Brigaecinos la organización ye similar a la de los Zoelas, esto ye, una comunidá qu’en el so interior articula sobre la clase de grupos de calter familiar que son los centros ideolóxicos de desenvolvimientu y caltenimientu en forma de dependencia, capaces de garantizar un control social de la zona.

12112420_886404154813352_1010487707519200183_n

Cola derrota de Viriato ya la conquista de la ciudá de Numancia, los romanos controlen los territorios d’Arévacos, Lusitanos, Vettones ya Vacceos. Los romanos empecipiaron pos la guerra escontra los ástures ya cántabros, al traviés de les cuenques del Pisuerga y el Esla, avanzando escontra les ciudaes d’Astúrica Augusta y Segisama.

Tito Carisio, que viniera con Octavio César Augusto, sometió a los ástures ya invadió’l territoriu comprendíu ente’l Duero ya los montes de Llión y Asturies. Los ástures qu’ellí s’atopaben, entendiendo instintivamente los planes estratéxicos de Carisio, baxen de los montes na primavera ya’n tres columnes dirixiéronse escontra los campamentos romanos del Astura.

12043034_886404241480010_6983490270091742930_n

Hebiera sido una llucha dubidosa ya cruenta, empero los Brigaecinos revelaron al xeneral romanu’l plan que los ástures proponíense desencolcar y’aliáronse con Roma, traicionando’l res de los ástures, xugando un papel importante na victoria romana. Quiciabes actuaron movíos por vengación, pos sufríen incursiones de los ástures del norte.

Fonte consultada: Asociación de astures y romanos de Astorga.

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s