LES GUERRES ASTUR-CÁNTABRES: EL “BELLUM ASTURICUM” (V)

LA CONQUISTA D’ASTURIES.

Nel añu 26 a.C dalguna de los trés columnes enantes nomáes o bien enfusaron n’Asturies pelos Picos d’Europa hasta la mariña, o bien avanzaron pol Nansa fasta la zona de Ribesella. Los afayos de cerámica romana más antiguos de los que disponemos pertenecíen a la Campa Torres de Xixón (posible villa venceyada a contautos costeros de calter comercial). Ente que les monedes d’Augusto o Agripa o la terra sigillata aretina indiquen una ocupación dende mediaos o finales del sieglu I a. C. Por eso, nun ye escabarriáu pensar que les mariñes xixoneses ya del oriente pudieren sirvir de llugar de desembarcu de tropes y provisiones.

BELLUM ASTURICUM-CANTABRICUM

Sía que non, puede datase d’una cimera ocupación romana de l’área centru-oriental asturiana nel añu 26 a.C.

La zona centro-occidental pudu haber quedáu apoderada tres el Bellum Asturicum ya l’episodiu del Mons Medullius.

Lo que ta nidiu ye que foi definitivamente sometida a Roma ente’l 24 y el 19 a.C, anque nun quedó pacificada dafechu. P’asegurar la paz, los romanos instalaron 3 lexones na dómina de Tiberio: la VI Vitrix en Braga, la X Gemina en Rosinos de Vidriales y la VI Macedonica n’Herrera de Pisuerga que fueron reemplazadad darréu pola Legio VII Gemina asitiada en Llión (68 d.C) y alae (caballeria) y cohortes (decima parte de la lexón).

gcantabras

Tres la so conquista incorporar a la provincia Ulterior Lusitana. Inda en vida d’Augusto esta camudóse ya pasó a formar parte de la Tarraconense. Na dómina altoimperial perteneció a 3 circunscripciones xurídiques: A Lucus Augusti (Llugo) capital del Conventus Lucensis, que  pertenecía’l territoriu ástur ente los rios Caneiru y Eo. Al Conventus Asturum con capital en Asturica Augusta (Astorga), dependía’l territoriu ente los rigos Caneiru ya Sella. Del Conventus Cluniensis con capital en Clunia (Peñalba de Castro) que dependía la zona ente los rios Sella y Deva.

Caracalla creó la Provincia Nova Hispaniae Asturiae et Gallaecia, pero nun sobrevivió al so reináu.

conventus_gallaecia

Na dómina baxu imperial, embaxu’l gobiernu de Diocleciano la provincia Citerior estremó’n 3 : Tarraconensis, Carthaginensis y Gallaecia (a la que pertenecia Asturies). Con Consatantino creáronse les Praefecturae ya Hispania pasu a defender de la prefectura de la Galia.

Fonte: Hestoria d’Asturies I Prehistoria-Historia Antigua. Ed. La Nueva España.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s