TRIBUS ASTURES: LOS ZOELAS.

Los zoelas (en llatín, ZOELAE) yeren una tribu prerromana perteneciente al pueblu de los ástures mentada por Estrabón qu’habitaba nes sierres de Nogueira, Sanabria y la Culiebra hasta los montes de Mogadouro según Santa Comba nel norte de Portugal y España. Anque dellos historiadores alcuentren la capital de los Zoelas na aldega de Ouselle, antigua (Ocellum Galaicorum), nel conceyu lucense de Becerreá, paez claro que la so capital foi la ciudá de Curunda, allugada en dalgún llugar indetermináu ente Braganza yA la provincia de Zamora.

Los zoela tamién son mentaos n’altares atopaos en Braganza concretamente nel Castru de Avelãs. Esti pueblu dexó cercos funerarios decoraes con símbolos circulares, simbolizando’l sol y con diseños animales como’l gochu y el venado. Los zoelas son d’orixe desconocíu. Munchus autores considérenla una de les etnies más antigües de la Península Ibérica.

El llinu cultiváu polos Zoelas, aportó a famosu en Roma.

La Tabla de Astorga:

La Tabla de los Zoelas o La Tabla d’Astorga ye un testu xurídicu realizáu sobre una placa de bronce (32×24 cm.) de forma cuadrangular ya coronada por un frontón triangular en que’l so interior apaez datar consular. Atopar nel Staatliche Museen de Berlín.

Nel Muséu de Berlín caltien la denominada Tabla de Astorga o Tabla de los Zoelas. La Tabla recueye un pactu d’hospitalidá de fecha ensin precisar y les sos posteriores renovaciones nos años 27 y 152 d.C. ente dos grupos tribales del pueblu de los zoelas, los Desoncos y los Tridiavos.

Fonte: Asociación de Astures y Romanos de Astorga.
Semeya: Tabla de los Zoelas – Wikipedia.

11915734_872090082877055_3260687331370924220_n

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s