CASTROS ASTURES: CASTRU DE CUAÑA.

El Castelón de Coaña ye’l más popular de cuantos castros conocer n’Asturies gracies a lo temprano del so descubrimientu y a la gran superficie escavada a lo llargo de casi doscientos años d’intervenciones arqueolóxiques. Al igual que bona parte de los castros del país, ésti yera conocíu dende antiguu. Les referencies lliteraries con alusión a les ruines y al so posible orixe remontar a empiezos del sieglu XIX. Dende entós foi oxetu d’intervenciones esporádiques que, con mayor o menor fortuna, contribuyeron a modelar el so aspeutu actual y convertilo nel paradigma iconográfico del pobláu fortificáu de la Edá del Fierro.

11846758_871626786256718_3098875336554460552_n

Les primeres escavaciones documentadas con ciertu rigor fueron les de José María Flórez en 1877, de que la so obra deducir la intervención nuna ventena llarga de construcciones y la reconocencia superficial de delles otres. Yá nesti sieglu la investigación ye retomada por Antonio García y Bellido y Juan Uría qu’enllarguen la so actividá en Coaña ente los años 1940 y 1944. En 1959 ye Francisco Jordá quien empecipia nueves esploraciones que se van enllargar hasta 1961 cuando’l xacimientu adquier un aspeutu bien similar al que presenta na actualidá.

castro_coana_011

El castru foi construyíu sobre una pequena llomba y delimitado por una gruesa muralla a la que preciede en tol so perímetru un foso escaváu na roca y güei ocultu so la ruina de los antiguos murios. Hasta tiempos recién consideróse que la fundación del pobláu produxérase mientres el sieglu I d.C., yá so dominiu romanu, precisamente col enfotu de allugar a individuos venceyaos cola esplotación del oru. Sicasí, les escavaciones más recién demostraron que la so creación ye muncho más antigua, remontándose, cuandoquier, al sieglu IV a.C., ye dicir unos 400 años antes de la so conquista per parte de Roma.

castro3

Na actualidá pueden visitase más d’ochenta construcciones totalmente escavaes qu’apurren una imaxe bien precisa de la organización urbanística de los poblaos castreños y de la so evolución hasta dómina imperial.

El núcleu más singular del pobláu ye, ensin dulda, la denominada Cortil Sacra. Estiéndese al pie de l’Acrópolis nuna pequena terraza que s’alza sobre’l camín d’accesu. Les ruines correspuenden, en realidá, a dos edificios similares que s’asocedieron nel tiempu que se caractericen pola cubierta abovedada de dalguna de los sos cámares, cabeceres semicirculares, usu de fornos, canales escavaes na roca y una enorme tina tallada en granitu. Son edificios esclusivos de los castros del noroeste de la Península Ibérica (Portugal, Galicia y Asturies) que fueron interpretaos mientres enforma tiempu como fornos crematorios. Na actualidá almite el so usu como saunes d’usu ritual que’l so orixe remontar al sieglu IV a.C. anque pervivieron, con cambeos, hasta’l sieglu I d.C..

castro_coana_06

Otros puntos d’interés son les muralles y cuerpos de guardia que flanquean la entrada al pobláu, diversos grupos de cabanes de planta circular, oblonga y rectangular dalgunes de la cualos caltienen bancos corríos y moblame domésticu como los molinos circulares y les piedres con cazoletas, utilizaes como morteros y que son característiques de los castros del valle del Navia.

es_20071227_1_5001459_captured

Fonte consultada:

D. Ángel Villa Director
del Plan Arqueolóxicu de la Cuenca del Navia.
Conceyu de Cuaña – Asturies

Anuncios

Un comentario en “CASTROS ASTURES: CASTRU DE CUAÑA.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s